Lucky To Be Me
- Appreciate Those Around You
-

Sunday, December 6, 2009

* Suami ku nun jauh di sana...

Today aku nak citer pasal kehidupan aku....Aku tak kerja n duk ngan parents aku kat kuantan lepas aku di 'tinggalkan' suami...huhuhu...suami aku keje jauh daaa...kat mumbai...dah 2 bln setengah dia kerja kat sana...walaupun baru 2 bln lebih, rasa cam dah bertahun2...so pd sesiapa kat sini, kalau ditakdirkan suami korang dpt kerja jauh, baiklah korang ikut sekali...seksa beb...
Aku plak bukan tak nak ikut tp belum masa nyer lg...aku kena habiskan treatment kaki anak aku dulu....treatment ape??? bab tu aku citer kemudian...lgpun, satu lg sebab aku tak ikut terus coz aku saje bg can kat suami aku cari rumah yg terbaik kat sana...korang paham2 lah kan keadaan kat sana...dr cerita suami aku pun aku dah gerun dengar...hope kitaorg boleh survive bila dah duk sana nanti...tp satu le yg best...suami aku kata, brg2 kat sana murah...berkali ganda murah dr barang kat sini...bayang kan lobster kat sini boleh cecah 30 inggit sekor, kat sana boleh dapat satu karung...lebih kurang 20 ekor...murah tu...brg2 branded kat sana pun murah...ye la, diaorg kene lah selaraskan harga brg dgn taraf hidup rakyat diaorg kan...hope aku tak bertukar jd shopaholic kat sana nnt...

Aku nak selit skit kenapa suami aku kerja jauh nun kat India sana dan terpaksa berpisah dgn insan2 tersayang dia (aku ngan anak2 le...hehe)...reason utama, sbb nak blah dr off lama dia...bos kat situ penipu...masa nak tarik kerja ngan dia, macam2 janji...bila dah dapat, suka hati dia je letak berapa dia nak bg...dah le berkali ganda kurang dr apa yg diaorg janji...pastu time suami aku cakap nak berhenti, boleh plak dia offer gaji lg tinggi dr apa yg dia janji b4...tapi suami ku tak kan tertipu dah...dia dah kenal sangat bos dia...dah 7 tahun tu kerja ngan dia...suami aku punya setia ngan dia pun dia sanggup buat camtu...insaf2 le...btw, pd korang2 semua...in case dpt interview ngan "Company Menipu Crew" kat ampang...toksah g lah...buang duit tambang je...

p/s: gaji bulan terakhir yg korang tak bayar tu, suami aku pesan, dia kata dia tak halal kan dunia akhirat...so harap2 tak ke mana lah bisnes korang pas ni...tak baik tau buat camtu...

So masa tgh tensen ngan company lama, ada lah kawan suami aku from Scomi tanya kalau suami aku nak kerja kat sana....so tak cukup tapak tangan, dulang suami aku tadah kan...lepas dah berbincang, dgn sedih hati aku terpaksa rela kan dia pergi...chewah...
tp tu bukan the only reason....reason lain sbb suami aku kene cari duit lg banyak supaya dpt puaskan hati "org cerdik pandai (OCP)" yg suka bercakap ikut suka hati dorang...OCP ni tak tau ape2 sedap je tuduh suami aku tak bertanggung jawab kat famili dia...dia bebel kata duit belanja yg suami aku bg kat parents tak cukup n bla...bla...bla...pasal belanja adik nak masuk matrik pun dia bising...padahal suami aku dah hulur dah apa yg patut...adoyai...adik baru nak masuk matrik, dah bising satu kampung...bukan nyer g overseas...bengang tul lah...pastu bukan setakat hal duit2, hal aku laki bini pun dia nak sibuk...mulut busuk betul lah OCP ni...lantak dia lah...lgpun hidup aku dah takde kene mengena dgn hidup dia sekarang...
Last but not least, suami aku kerja kat sana sebab nak merasa duk kat negeri org...walaupun "INDIA"...hui, kan best kalau dpt tukar india tu ngan Australia ke New Zealand ke...syok skit kan....

1 comment:

  1. Salam My_One

    Jom sign up with 1SuperKids. Sure banyak benda menarik di sana :)

    ReplyDelete